Allmän information

Bostadsrättsföreningen Nyhamnsporten i Landskrona är en äkta förening med organisationsnummer 769618-6662. Föreningen bildades 2008 med ändamålet att främja medlemmarnas ekonomiska intresse, genom att i föreningens hus upplåta lägenheter till nyttjande utan tidsbegränsning. Föreningen stod inflyttningsklar 2013.

Föreningen är långt fram i sitt miljötänkande och har investerat i solceller på taken och laddstolpar för el-bilar i garaget.

Antal lägenheter
Bostadsrättsföreningen Nyhamnsporten i Landskrona består av 52 lägenheter fördelade på två hus, med fem våningsplan. I den ena fastigehen inryms även två lokaler uthyrda för näringsverksamhet.

17 st 2 Rok (56 till 79 kvm)
30 st 3 Rok (83 till 106 kvm)
5 st 4 Rok (107 till 133 kvm)

Tvätt
Samtliga lägenheter är utrustade med tvättmaskin och torktumlare.

Balkonger
Alla lägenheter har balkong och/eller uteplats, som kan glasas in som tillval.

TV, bredband och telefoni
Lägenheterna är anslutna till Telia Triple play

Förråd
I källarplan finns lägenhetsförråd.

Uppvärmning
Fastigheten värms med fjärrvärme.

Vatten och värme
Ingår i avgiften

Miljörum
Källsortering sker i miljörummen.

Gemensamma utrymmen
I källarplan finns det cykelförråd.

Garage
Garage finns i källarplan.

Gasol
Får ej förvaras i garage eller källarförråd. Tillåten mängd är max 5 liter.

Terassvärmare
Terassvärmare är avsedda att användas utomhus och får inte brukas i uterum eller på inglasad balkong. Den får ej heller placeras så att brännbart material i närheter riskerar att antändas.